پنجره ترمال بریک
ساخت انواع پنجره ترمال بریک در طرح و رنگ های مختلف
پنجره ترمال بریک
ساخت و نصب پنجره ترمال بریک کرتین وال
نصب پنجره ترمال بریک و تعویض با پنجره های قدیمی
تعویض پنجره های قدیمی با انواع پنجره ترمال بریک آلومینیومی در طرح های به روز
ثبت سفارش
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

پنجره ترمال بریک

وین بست

پنجره ترمال بریک، پنجره ای است که از پروفیل های ترمال بریک در ساخت آن استفاده می شود. با توجه به اینکه پروفیل های آلومینیومی در برابر گرما و سرما عایق نیستند، پنجره های ساخته شده از آلومینیوم می توانند باعث هدر رفت زیاد انرژی شوند.  این یک نقص عمده برای پنجره های ساخته شده از آلومینیوم می باشد که علیرغم ویژگی های مثبت دیگر همانند عدم نیاز به رنگ آمیزی و سبکی و …  استفاده از آنها را با چالش روبرو می کند.

ترمال بریک اسم یک ماده ای با رسانایی حرارتی بسیار کم است که در یک داخل و یا بیرون یک سطح و … قرار میگیرد تا جریان انرژی حرارتی بین مواد رسانا را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند. ترمال بریک به انگلیسی “thermal break” است که با کلمه معادل آن یعنی thermal barrier نیز توصیف می شود و معنای تحت اللفظی آن نیز  مانع حرارتی است. یکی از کاربردهای ترمال بریک، استفاده در درب و پنجره آلومینیومی است تا مشکل عایق نبودن پروفیل های آلومینیومی در برابر سرما و گرما را در پنجره سازی حل کند. پنجره ترمال بریک از همین پروفیل ها ساخته می شود که نسبت به پنجره و درب های ساخته شده از آلومینیوم مزیت های قابل توجهی دارد.

با توجه به لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در هنگام ساخت و ساز، استفاده از پنجره هایی که بتوانند مصرف انرژی در ساختمانها را کاهش دهند ضروری است. پنجره ترمال بریک بر اساس این نیاز طراحی و ساخته می شود که علاوه بر نیاز کمتر به انرژی باعث صرفه جویی در هزینه های پرداختی انرژی اعم از گاز و برق می شود. شرکت درب و پنجره سازی وین بست با سالها تجربه در زمینه ساخت انواع پنجره دوجداره upvc ، آلومینیومی و ترمال بریک می باشد.

شما می توانید برای مشاوره خرید پنجره و یا استعلام قیمت پنجره دوجداره همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گروه درب و پنجره دوجداره وین بست به مدیریت مهندس حیدر زارعی با بیش از 15 سال سابقه تولید، ساخت و نصب پنجره های دوجداره می تواند افتخار همکاری با شما را داشته باشد.

09121865547

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک یک عایق حرارتی است که با استفاده از تیغه های پلی آمید تولید می شوند. پلی آمید استفاده شده برای ساخت ترمال بریک می تواند بازه دمایی بین -50 درجه تا 220 درجه را تحمل کرده و سرما و گرما را به طرف دیگر تیغه منتقل نکند. از این رو تکنولوژی به شدت در برابر تغییرات دمایی محیط عایق حساب می شود، چرا که این بازه دمایی از سردترین جای سیبری تا گرمترین نقطه زمین را به راحتی می تواند پوشش دهد.

پروفیل ترمال بریک در اصل یک پروفیل دو تکه شامل بخش بیرونی و بخش داخلی است که به بوسیله تیغه پلی امید به هم متصل هستند. استفاده از این تیغه پلی امید باعث می شود که بین بخش بیرونی پروفیل آلومینیومی و بخش داخلی آن تبادل گرمایی اتفاق نیفتد، و همین مساله در نهایت منجر به عایق شدن این نوع پنجره آلومینیومی می شود.

با توجه به اینکه آلومینیوم فلزی سبک ولی محکم می باشد در صنایع زیادی استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم در درب و پنجره سازی از دیر باز رایج بوده است. ولی با توجه به رسانایی شدید این فلز، این مشکل از دیرباز در پنجره های آلومینیومی مشهود بوده است که با ابداع ترمال بریک رفع شده است. استفاده از ترمال بریک در پروفیل های آلومینیومی باعث کاهش ضریب انتقال حرارت آن از 203 به 4 می شود. این اختلاف تقریبا 100 درصدی است. هر چند این یک ضریب ایده آل است که می تواند اتفاق بیفتد و عوامل بسیاری همچون مشخصات پروفیل، نحوه قرار گرفتن تیغه پلی آمید و تبحر در ساخت در آن تاثیر گذار است.

نکته مهم: ترمال بریک تقلبی وجود دارد؟

در تولید پروفیل های ترمال بریک بایستی از پلی آمید استفاده شود. با اینحال برخی شرکت های تولید کننده برای کاهش هزینه تولید به جای پلی آمید از pvc استفاده می کنند. استفاده از پی وی سی به جای پلی آمید در این پنجره های ترمال بریک علاوه بر خیانت به اعتماد مشتری و تقلب، باعث می شود که به هیچ عنوان کارکرد ترمال بریک ساخته شده از پلی آمید را نداشته باشد. PVC ماده است که در طول زمان و به مرور در مجاورت هوای آزاد با اکسیژن ترکیب شده و  اکسیده شده و مقاومت و خاصیت خود را از دست می دهد. علاوه بر این به هیچ عنوان نمی تواند همانند پلی آمید به عنوان عایق در برابر گرما، سرما و صدا و لرزش عمل کند.

برای تشخیص اینکه آیا تیغه های استفاده شده در ترمال بریک پلی آمید است یا PVC، می توانید آنها را در معرض حرارت قرار دهید. در صورتی که مشتعل شده و بوی نایلون سوخته دهد بدون شک از از جنس PVC است. همانگونه که گفتیم پلی آمید توان تحمل حرارتی تا 220 درجه سانتیگراد را دارند که تا این دما دچار آتش سوزی نمیشوند.

طیف رنگی درب و پنجره های ترمال بریک نسبت به آلومینیوم های ساده و پنجره UPVC بسیار زیاد است. ترمال بریک ها در حدود 200 رنگ مختلف دارند که در بازار مصرف عرضه می شوند. این درب و پنجره ها مزایای زیادی برای انتخاب و استفاده دارند که برای آشنایی با آنها می توانید ادامه همین مطلب را مطالعه کنید. ما در این صفحه سعی خواهیم کرد که شما اطلاعات دقیق و کاملی در مورد این پنجره ها داشته باشید تا در صورتی که تمایل به سفارش پنجره ترمال بریک داشته با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

پروفیل ترمال بریک
پنجره ترمال بریک آلومینیومی عایق حرارتی خوبی است

پروفیل های ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک آلومینیومی دارای یک نوار (تیغه) پلی آمید می باشد که نوعی ماده کامپوزیت غیر فلزی است. این نوار بین نمای داخلی و خارجی قاب آلومینیومی قرار داده می شود. نوار پلی آمید ذاتا دارای رسانایی حرارتی پایینی است که برای به حداقل رساندن انتقال گرما و سرما از طریق قاب پنجره استفاده می شود. برای درک تاثیر ترمال بریک باید بدانید که در خانه هایی که پنجره های قدیمی دارند، 49 درصد از هدر رفت گرما در زمستان از طریق پنجره هاست. و در تابستان 87 درصد از گرمای وارده به خانه از طریق پنجره ها اتفاق می افتد. شایان ذکر است که استفاده از ترمال بریک پلی آمید برای کاهش انتقال حرارت از طریق پروفیل آلومینیومی است.

مقایسه مشخصات پنجره ترمال بریک با آلومینیومی ساده

پنجره ترمال بریک

پنجره آلومینیومی

طراحی زیبا، ساخت با کیفیت، نصب سریع

مزایای پنجره های ترمال بریک

  • عایق در برابر رطوبت و آب باران و برف
  • عایق صوتی و حرارتی
  • وزن پایین و سبک 
  • اشتعال ناپذیری و مقاوم در اتش سوزی ها
  • تنوع رنگی بالا بیش از 250 رنگ
  • مقاوم در برابر بادهای شدید و طوفان علیرغم سبکی پنجره
  • سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • قابلیت ساخت انواع پنجره های تک حالته، کشویی و …
  • امکان نصب انواع شیشه دوجداره، سه جداره و …
  • قابلیت نصب یراق آلات استاندارد و با دوام
  • نیازمندی کم به سرویس و نگهداری
  • مقاوم در برابر گرد و خاک و غبار
  • ثبات رنگ بالا و مقاوم در برابر خوردگی های ناشی از آب و هوا
پروفیل ترمال بریک در رنگ های متنوع

پروفیل ترمال بریک آکپا 

برای ساخت پنجره ترمال بریک انواع پروفیل با ضخامت های متفاوت استفاده می شود. برای درب و پنجره های با سیستم لولایی از پروفیل های سری TH-60 و سری TH-55 استفاده می شود. ضخامت این پروفیل ها 60 و 55 میلیمتر است. برای سیستم های کشویی پروفیل های TS-77 و TS-94 استفاده می شود. برای درب و پنجره لیفت اند اسلاید از پروفیل سری TS-143 ، TS-115 و TS-168 استفاده می شود. استفاده از هر کدام از این پروفیل ها به نوع کاربری و ابعاد پنجره ها بستگی دارد.

پروفیل ترمال بریک آکپا
یراق آلات با استاندارد روز دنیا

یراق آلات پنجره ترمال بریک

درب و پنجره های ترمال بریک جزو بخش های لوکس و با کیفیت در ییک ساختمان هستند. از این رو در انتخاب یراق آلات آنها سعی می شود که با دوام ترین، زیباترین و با کیفیت ترین یراق آلات استفاده شود. در وین بست ما برای این پنجره ها از یراق آلات ROTOو GU ساخت آلمان استفاده می کنیم. همچنین یراق آلات ساخت شرکت VORNE ترکیه نیز به لحاظ کیفی با تولید آلمان برابری می کند، با این تفاوت که این برند نسبت به دو برند آلمانی قیمت بسیار مناسب تری دارد.

رنگ های مختلف پنجره های ترمال بریک

تنوع محصولات در شرکت درب و پنجره سازی وین بست جزو مزایای همکاری با این شرکت است. پنجره های ترمال بریک در شرکت ما بر اساس تمامی متریال های موجود بازار ساخته و نصب می گردد. استفاده از انواع پروفیل با رنگ بندی های مختلف می تواند سلیقه شما را متناسب با نمای داخلی و خارجی شما پوشش دهد. 

ترمال بریک آدانایز

پوشش آدانایز

پنجره ترمال بریک با پوشش آدانایز یکی از رایج ترین ها در ساخت این درب و پنجره هاست. آدانایز یک پوشش الکتروشیمیایی است که باعث یکی شدن آلومینیوم پروفیل با پوشش می شود، بنابراین همانند انواع دیگر رنگ ها به مرور زمان کنده نشده و یا پوسته پوسته نمی شود. پوشش آدانایز باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی، ضربه، عوامل جوی و نور خورشید و … می شود.

ترمال بریک لمینت

پوشش لمینت

لمینت پوشش سطوح پنجره های آلومینیومی ترمال بریک است که در طرح های مختلفی ارائه می شود. در این طرح ها یک فیلم نازک در زمان تولید بر روی پروفیل های آلومینیومی کشیده می شود که می تواند پروفیل ها را در برابر خط و خش، ضربه و … مقاوم سازد. پنجره ترمال بریک لمینت دار جزو محصولات سازگار با انواع معماری ساختمان بوده و طرح زیبایی را شامل می شود.

ترمال بریک با رنگ پودری

رنگ پودری

رنگ های پودری برای پنجره های ترمال بریک آلومینیومی تنوع بیشتری نسبت به آدانایز دارند. رنگ پودری الکترواستاتیک ذرات جامدی هستند که بر روی سطح فلز پاشیده و پخته می شوند. این ذرات با استفاده از بار مغناطیسی بالا بر روی سطح اعمال می شود. همچنین لایه ایجاد شده بر روی سطح باعث مقاومت و دوام بیشتر فلز شده و از فرسودگی و زنگ زدن آن جلوگیری می کند.

بهترین و پر طرفارترین رنگ برای درب و پنجره ترمال بریک شامپاینی است

درب و پنجره ترمال بریک آلومینیومی شامپاینی

بی شک یکی از بهترین و پر طرفدارترین رنگ هایی که مشتریان تقاضا می کنند رنگ شامپاینی است. این رنگ برای پنجره های ترمال بریک بسیار مناسب و زیبا است. تقریبا برای تمامی ساختمان های اداری ، مسکونی و ویلا با معماری های مدرن  و به روز مناسب است.

رنگ شامپاینی در پنجره های ترمال بریک تقریبا با تمامی طرح ها و نماهای داخلی و بیرونی ساختمان ها همخوانی دارد.

ترکیب رنگ هایی که در کارخانه بر روی پروفیل ها اعمال می شود بر اساس تقاضای موجود در بازار است. به یقین می توان گفت که نیمی از درب و پنجره های تولید شده امروزه با همین رنگ است. سایر رنگ های پر طرفدار به ترتیب عبارت است از: نقره ای (سیلور)، رنگ های طلایی و مشکی ، برنزی ، قهوه ای و سفید.

برخی از پروژه های ترمال بریک اجرا شده توسط وین بست

شرکت درب و پنجره سازی وین بست با بیش از 15 سال تجربه، تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره upvc و آلومینیومی است. ما تا کنون افتخار همکاری در شمار زیادی پروژه شخصی ساز و انبوه بوده ایم. وین بست با توجه به توان عملیاتی و مالی بالا، امکان تهاتر پنجره را نیز دارد و می تواند با ساخت و تحویل درب و پنجره از طریق تهاتر در پروژه شما مشارکت مالی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

انواع پنجره ترمال بریک

شرکت درب و پنجره سازی وین بست با بیش از 15 سال تجربه، تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره upvc و آلومینیومی است. ما تا کنون افتخار همکاری در شمار زیادی پروژه شخصی ساز و انبوه بوده ایم. وین بست با توجه به توان عملیاتی و مالی بالا، امکان تهاتر پنجره را نیز دارد و می تواند با ساخت و تحویل درب و پنجره از طریق تهاتر در پروزه شما مشارکت مالی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

تمامی سش های پنجره به صورت آکاردئونی جمع و باز می شوند

پنجره ترمال بریک کشویی

در پنجره ترمال بریک کشویی آلومینیومی از تسمه های پلی آمید استفاده می شود که قابلیت تحمل بار، فشار و حرارت تا 300 درجه سانتیگراد را دارند. پنجره کشویی ترمال بریک پر سفارش ترین در بین این پنجره هاست. این پنجره ها علاوه بر زیبایی بصری ظاهری، به هنگام باز و بسته شده هم نیاز به فضای اضافه ای ندارند و باعث پرتی بخشی از اطاق نمی شوند. یراق آلات مورد استفاده نیز از برندهای آلمانی و ترک می باشد که طول عمر بسیار بالایی را دارند و به مرور دچار مشکل نمی شوند.

پنجره ترمال بریک کشویی

پنجره ترمال بریک کشویی PHT64

پنجره ترمال بریک کشویی PHT64 یکی از انواع پنجره ساخته شده از پروفیل آلومینیومی ترمال بریک در وین بست که برای بسیاری از ساختمان ها با نماهای متفاوت مناسب است. در زیر مشخصات فنی پنجره کشویی PHT64 را بیان می کنیم:

فریم پنجره: عرض فریم برابر 64 میلمیمتر است.

ضخامت تیغه پلی آمید: تیغه ترمال استفاده شده در داخل پروفیل 24 میلیمتر است.

شیشه مورد استفاده: امکان نصب شیشه دوجداره تا ضخامت 32 میلیمتر و تک جداره با ضخامت 6 میلیمتری.

یراق آلات: امکان نصب یراق آلات فولکس واگنی علاوه بر یراق کشویی.

عایق: با توجه به استفاده از پلی آمید عایق حرارتی خوبی بوده و برای مناطق گرمسیر و سردسیر مناسب است.

رنگ: امکان اجرای تمامی سیستم های رنگ شامل آدانایز، رنگ پودری و دکورال با رنگ بندی های مختلف وجود دارد. همچنین می توان دو رنگ مجزا برای داخل و بیرون انتخاب کرد.

آب بندی و هوابندی پنجره: به صورت کامل و با نوارهای EPDM انجام می شود.

سایر امکانات: نصب توری پلیسه در نمای بیرونی، نصب کرکره داخل شیشه.

مزایای پنجره ترمال بریک کشویی

ترمال بریک کشویی بی شک پر طرفدارترین نوع پنجره ساخته شده از این نوع است. حالت بازشوی کشویی بهترین حالت بازشوندگی برای یک درب و پنجره است که برای باز شدن نیازی به یک فضای چرخشی درب نیست. این مساله در محیط های کوچک بیشتر اهمیت پیدا می کند. مزایای این نوع پنجره عبارت است:

عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مستمر

نبود یراق آلات متحرک برای چرخش های افقی و عمودی باعث می شود که آنها کمتر در معرض فشار زیاد و زاویه دار باشند. بنابراین احتمال خرابی این یراق آلات به حداقل می رسد. ساخت و نصب اصولی و استاندارد این پنجره ها باعث خواهد شد تا برای مدت های زیادی هیچ گونه نیازی به تعمیرات و یا رگلاژ و … نداشته باشند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

ترمال بریک کشویی یک پنجره کاملا آب بندی شده با پروفیل ها و شیشه های دوجداره عایق است. از این با جلوگیری از هدر رفت انرژی باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

نمای بیرونی عالی و بدون مانع 

با توجه به اینکه حالت بازشوی پنجره، کشویی است بنابراین می تواند لته های بزرگتری داشته باشد. بنابراین ویوی وسیعت تری را می توان به واسطه پنجره های کشویی داشت.

عملکرد و بازشوندگی آسان

باز و بسته کردن لنگه بازشوی پنجره به راحتی انجام می شود. هیچ نگرانی از بابت کوبیده شدن در هنگام باد نیست که می تواند به شیشه ها و یراق آلات آسیب وارد کند.

قیمت پنجره ترمال بریک آلومینیومی

قیمت پنجره ترمال بریک بسته به سیستم پروفیل آلومینیوم ترمال استفاده شده و برخی پارامترهای دیگر متفاوت است. ضخامت پروفیل ها، سایز پروفیل ها، رنگ استفاده شده بر روی پروفیل، ابعاد پنجره و …پارامترهای تاثیر گذار بر روی قیمت پنجره می باشد. با اینحال بایستی بدانید که قیمت ترمال بریک نسبت به پنجره upvc و آلومینیومی ساده بالاتر است. این قیمت بالاتر به خاطر مزیت هایی هست که این نوع پنجره نسبت به دو نوع دیگر دارند.

طول عمر پنجره ترمال بریک نزدیک به 70 سال است و نسبت به هر نوع پنجره دیگری در برابر شرایط جوی، خوردگی، ضربه و … مقاوم است. این مزیت ها می تواند مشوق هر مشتری برای خرید ترمال بریک به جای گزینه های دیگر باشد. قیمت ترمال بریک هرچند که در بدو خرید و نصب برای مصرف کننده بالاتر باشد، ولی با توجه به اینکه این پنجره ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند، در بلند مدت با پرداخت هزینه کمتری برای انرژی این مبلغ نه تنها برمیگردد بلکه ارزش افزوده بیشتری را نیز ایجاد می کند.

برای اطلاع از قیمت روز پنجره ترمال بریک و سفارش می توانید همین حالا با شماره ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

شرکت وین بست به مدیریت مهندس حیدر زارعی با بیش از 15 سال تجربه، توان عملیاتی ساخت انواع پنجره استاندارد و به روز را دارد. این شرکت در سایه سالها تلاش و همکاری با مشتریان با کوله باری از تجربه بهترین طرح های درب و پنجره  را برای پروژه شما در اسرع وقت تولید و نصب خواهد کرد. خدمت دیگر وین بست، تعویض پنجره قدیمی است که بیشتر در بازسازی واحدها و مجتمع ها بکار می رود. این خدمت ما بدون آسیب به نمای ساختمان انجام می شود. شما می توانید برای تعویض انواع پنجره آهنی ، آلومینیومی و چوبی با ما در ارتباط باشید.

 
نهایت دقت در ساخت و سرعت در نصب را با گروه درب و پنجره وین بست تجربه کردیم. با تشکر از زحمات مهندس حیدر زارعی عزیز
نجاری
کارفرمای پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما چت کنید. و یا اینکه مستقیما با شماره 09121865547 تماس بگیرید.

با کارشناسان ما صحبت کنید