موارد استفاده از یراق الات

موارد استفاده از یراق الات

 موارد استفاده از یراق الات چیست؟

 در این مقاله به  موارد استفاده از یراق الات میپردازیم .یراق آلات لوازم جانبی هستند که روی قطعات ساخته شده مانند درب و پنجره و کابینت و … نصب می شوند تا کار با آنها را آسان تر سازند. این اجزا دارای سایز و مدل های مختلف هستند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند. برخی یراق آلات مربوط به کابینت هستند مانند دسته که نصب آن به باز و بسته شدن درب کمک زیادی می کند. لولا و لوازم جانبی آن نقش مهمی در ساخت درب و پنجره UPVC و همچنین کابینت و سایر لوازم این چنینی دارد و بدون وجود لولا درب کاملا ثابت مانده و هیچ حرکتی ندارد‌‌. ریل ها بیشتر روی کشو کابینت و همچنین درب و پنجره های دوجداره و کشویی استفاده می شوند که سایزبندی دارند‌.چراغ و پریز از دیگر یراق آلاتی هستند که در سیستم روشنایی نقش بسزایی دارند. این لوازم روشنایی دارای رنگ و مدل های مختلف هستند که شما بتوانید متناسب با دکوراسیون منزل آنها را انتخاب و به کمک آنها جریان برق را به راحتی قطع و وصل کنید. پریزها به صورت روزانه و توکار ساخته می شوند و سطح کاربری گسترده ای هم دارند. جنس یراق آلات متفاوت بوده و بر همین اساس هم نرخ آنها مشخص می گردد. یراق آلاتی که برای کابینت، درب و پنجره ساخته می شوند از نظر ساختار و کارایی با هم تفاوت اساسی دارند.

قفل مهمترین وسیله برای ایمنی درب بوده که روی سایر لوازم دیگر نصب نمی شود. قفل ها از سیلندر رو مغزی تشکیل شده اند که ایمنی محیط را تامین می کنند. از دیگر موارد استفاده از یراق آلات می توان به داکت ها اشاره کرد که مسیر سیم کشی را مشخص و از ایجاد اتصال جلوگیری می کنند. دسته هایی که روی درب نصب می شوند با روی کابینت کاملا متفاوت هستند بدین ترتیب شما باید در زمان انتخاب به جنس و مدل و همچنین سایز آنها توجه کنید. استفاده از یراق آلات بسیار گسترده بوده چون لوازم بدون این قطعات جانبی کارایی ندارند.

معرفی انواع یراق الات کابینت

 همانطور که در بالا اشاره کردیم یراق آلات نمونه های مختلفی دارند که در زیر به انواع یراق آلات کابینت اشاره می کنیم:

  • لولا: یک قطعه مکانیکی بلبرینگی بوده که دو چشم جامد را به بهترین شکل به یکدیگر متصل می کند. زاویه ای که لولا برای چرخش ایجاد می کند باعث باز و بسته شدن درب کابینت بدون صدا می شود. لولاهای به صورت ساده و گازور هستند که هر کدام به شیوه ای متفاوت و متناسب با نوع کابینت انتخاب و نصب می شوند. خود لولا به صورت توکار و روکار است که متناسب با وزن کابینت انتخاب می شوند‌.
  • از اجزای دیگر کابینت می توان به جک و پاوریونیت اشاره کرد که بیشتر از جنس فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک و برنج است و برای درب کابینت عمودی استفاده می شود‌. این قطعه دارای دو نوع پمپی و اتوبوسی است که کارایی متفاوتی دارند.
  • مکانیزم از دیگر یراق آلاتی است که حرکت درب کابینت و یا کمد را آسان تر می سازد. قرقره، پروفیل بالا، پروفیل پایین، نگهدارنده درب، ترکیب قرقره و آرامبند، استوپر و … جز لوازم مکانیزم هستند که در ۲ مدل روکار و توکار استفاده می شود.
  • گالری کابینت هم یک قطعه مجزا بوده که به کمک آن می توان ارتفاع کشور را افزایش داد و زیبایی ظاهری کابینت را بیشتر کرد.
  • مگنت ها خاصیت آهنربایی دارند بدین ترتیب در بازار و بسته شدن درب کابینت عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد و کارایی آنها هم بسیار ساده است. با وجود مگنت دیگر نیازی به دسته نیست چون کارایی آسان و ظاهری کاملا یکدست دارند.
  • در نصب کابینت ریل و لوازم جانبی ریل هم نقش چشمگیری دارند. این قطعه در ۳ مدل برقی، ساچمه‌ای، غلتکی ساخته می شود و برای حرکت دادن کشو به سمت جلو و عقب بهتربن گزینه است.
  • دستگیره درب کابینت که از اجزای اصلی بوده و نمونه های مدرن و کلاسیک با تک پایه و دو پایه دارد که به راحتی روی کابینت قرار می گیرند.
  • پایه کابینت که برای افزایش ارتفاع کابینت از سطح زمین در نظر گرفته شده است و از نفوذ آب به داخل کابینت هم جلوگیری می کند. این پایه پیچ هایی قابل رگلاژ دارند که خود بهترین امتیاز است

موارد استفاده از یراق الات

بهترین یراق الات کابینت چه نوع می باشند ؟

 موارد استفاده از یراق الات کابینت یراق آلاتی که امروزه برای کابینت طراحی و ساخته می شوند همگی استاندارد هستند و می توانند در هر شرایطی بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. در واقع یراق آلات نه تنها کاربردی هستند بلکه زیبایی کابینت و آشپزخانه را بیشتر می کنند بنابراین شما باید در انتخاب آنها نهایت دقت را خرج کنید‌. امروزه برندهای مختلفی در حوزه یراق آلات در حال فعالیت هستند اما شما همیشه با انتخاب برندهای معتبر می توانید بهترین یراق الات را برای منزل خود تهیه کنید. برند بلوم اتریش و فانتونی از نظر کیفیت و زیبایی و قیمت اولویت اول را برای خرید دارند.تنوع این محصولات بالا بوده بدین ترتیب شما انتخاب های زیادی پیش رو دارید و می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود خرید را انجام دهید. برند هافله هم دد حتل رقابت با ۲ برند بالا بوده که طی سال های اخیر یراق آلات با کیفیتی را روانه بازار کرده و در رقابت با شرکت های دیگر است. بیشتر تولیدات این مجموعه لوکس و مدرن هستند و برای خانه های امروزی انتخابی خوب به شمار می روند‌. درب های فریم لس در این شرکت مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند‌.

در زمان انتخاب جنس یراق آلات هم اهمیت زیادی دارد و باید ضد زنگ باشد تا در مجاورت رطوبت دچار افت کیفیت نشود. رنگ آنها باید ثابت باشد تا در زمان شستن با مواد شوینده تغییر رنگی در آن ایجاد نشود. وقتی شما یراق آلاتی با بهترین مارک و بهترین کیفیت انتخاب می کنید قطعا طول عمر آن بالا خواهد بود و این خود به معنی صرفه جویی در هزینه ها است چون نیازی نیست که شما هر سال این لوازم را تعویض کنید. علاوه بر این مدل های کلاسیک و مدرنی هستند که هیچ وقت از مد نمی روند و در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نقش بسزایی دارند.

…. فروش انواع درب و پنجره UPVC با بروز ترین قیمت ها در وین بست ….

سلام!

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما چت کنید. و یا اینکه مستقیما با شماره 09121865547 تماس بگیرید.

با کارشناسان ما صحبت کنید