پنجره تک حالته چیست؟

پنجره تک حالته ثابت چیست؟

پنجره تک حالته چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

پنجره تک حالته دارای یک طراحی خاص بوده امروزه در مکان های مختلف قابل نصب می باشد و شما می توانید در زیبایی نما از آن استفاده کنید. آی پنجره فقط به صورت افقی و به کمک لولایی که دارد باز و بسته می شود. نحوه استفاده از این مدل پنجره بسیار آسان بوده و شما با بالا و پایین کردن دستگیره آن می توانید به راحتی پنجره را باز و بسته کنید. تولید این پنجره در سایز و مدل های مختلف متناسب با سلیقه و نیاز مصرف کنندگان باعث شده تا بازار فروش آنها رونق خوبی را تجربه کند.

مدل های تک حالته از شیشه های معمولی و همچنین دو جداره و سه جداره بهره مند هستند که کیفیت و دوام آنها را بیشتر می کند. انواع پروفیل بکاررفته در ساخت این پنجره ها بافتی کاملا متراکم دارد و می تواند بار و فشار روی ساختمان را به خوبی تحمل کند. به دلیل اينکه ساخت این پنجره با هزینه کمتری صورت می گیرد خرید و نصب آن هم با قیمت مناسبی همراه بوده و رضایت مشتری را به همراه دارد. استفاده از این پنجره ها نه تنها ایمنی محیط را دو چندان کرده بلکه باعث شده تا شما هنگام باز کردن پنجره بتوانید از فضا نهایت استفاده را ببرید و محیطی دلواز داشته باشید.

تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته چگونه است؟

پنجره تک حالته تنها به صورت افقی باز می شود و برای اینکه شما بتوانید آن را به یک پنجره دو حالته تبدیل کنید نیاز به یراق آلات و لوازم مختلفی دارید و باید چهارچوب و ساختار پنجره را به طور کامل عوض کنید. در پنجره دو حالته شما قادر هستید تا پنجره را به صورت افقی و عمودی باز کنید. برای تبدیل کردن باید مراحل زیر را به صورت کاملا دقیق طی کنید:

  • در اولین مرحله باید لنگه بازشو را از جهارچوب جدا کرده و روی زمین قرار دهید تا بتوانید یراق آلات پنجره دو حالته را روی آن نصب کنید. لنگه جدا شده از فریم مجهز به لولاهای افقی و عمودی می شود.
  • در مرحله دوم یراق تک حالته مانند اسپانیولت و لولا ها که روی پنجره هستند و دقت بالا باز می شوند تا بتوان قطعات یراق دو حالته را جایگزین آنها کرد. جداسازی باید با ظرافت بالا صورت بگیرد تا به اصل کار آسیبی وارد نشود.
  • در مرحله سوم اسپانیولت ارتفاع، عرض و بازویی و قفل پشتی که همه توسط یک قسمت دنده و نر و مادگی به هم متصل می شوند روی پنجره و به جای یراق تک حالته جایگزین می گردند.
  • مرحله چهارم نوبت به نصب لولاهای می رسد که ابتدا توسط شابلون آنها را اندازه گیری می کنند سمس لولاهای پایینی و بالایی در جای مشخص نصب می شوند.
  • در مرحله پنجم لنگه توسط پیم به فرم متصل شده و درون لولا قرار می گیرد و پس از نصب قفل و دسته ها پنجره رگلاژ می شود تا کارایی خوبی داشته باشد.

انواع پنجره تک حالته

پنجره تک حالته در مدل های مختلف ساخته می شود و شما می توانید متناسب با بودجه و نیازی که دارید خرید را انجام دهید. از نظر ساختار این پنجره را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد که هر کدام هم عملکرد خاص خود را دارند.

  • پنجره یک حالته در شکل شکسته که دارای یک طراحی خاص بوده و زمانی که نصب می شود به نما جلوه خاصی می بخشد. این پنجره دارای شکستگی های خاصی بوده که اآن را به قسمت های مختلفی تقسیم می کند.
  • پنجره تک حالته به شکل کمانی که دارای یک قوس مشخصی بوده و به صورت کاملا استاندارد طراحی و ساخته می شود. این پنجره با ابعاد متنوعی امکان ساخت دارد.
  • پنجره تک حالته دو جداره به صورت کشویی که بهترین عایق صوتی و حرارتی بوده و به کاهش هزینه ها هم کمک زیادی می کند. نصب شیشه دو جداره بر روی این پنجره ها باعث شده تا دوام بیشتری در مقابل فشار و ضربه داشته باشند. این پنجره به صورت کشویی باز و بسته می شود و فضای کمی را هم اشغال می کند.
  • پنجره تک حالته یو پی وی سی کلاسیک که طراحی شیک و مدرن دارد و در آن از پروفیل مقاوم upvc استفاده می شود به همین دلیل استحکام زیادی دارد.
  • پنجره یو پی وی سی تک حالت ترکیبی که با ساختاری خاص روانه بازار می شود و مورد استقبال هم قرار گرفته است.
  • پنجره تک حالت با فرم درب که از تنوع بالایی هم برخوردار است.

تاثیر پنجره تک حالته برای جلوگیری از ورود گرد غبار به خانه ها چقدر است؟

تاثیر پنجره تک حالته برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه بسیار زیاد بوده و این امر بستگی به ساختار و نصب پنجره دارد. استفاده از شیشه های دو جداره و سه جداره در زمان نصب باعث شده تا این پنجره ها بهترین نوع عایق باشند و راه نفوذی برای گرد و غبار وجود نداشته باشد. درزگیرهایی که در زمان نصب بین قاب و شیشه انداخته می شود می تواند میزان آلودگی را کاهش دهد. ساختمان هایی که با این نوع پنجره ها ساخته می شوند هم زیبایی چشم نوازی دارند و هم سطح ایمنی آنها بیشتر است. مدل های تک حالته تنها به صورت افقی باز می شوند و تا زمانی که پنجره بسته است هیچ درز و شکافی ندارد.

به این مدل پنجره شما دیگر هیچ محدودیت اجرایی نخواهید داشت چون با اشکال هندسی مختلف ساخته می شوند و سطح کاربری گسترده ای هم دارند. یراق آلات به صورت کاملا دقیق و استاندارد روی پنجره نصب شده اند از این رو هیچ گونه درز و شکافی برای ورود گرد و غبار باقی نمی ماند. پیم هایی که باعث اتصال پنجره به لولا می شوند نه تنها دوام لازم را دارند بلکه از جدا شدن پنجره از قاب جلوگیری می کنند بدین ترتیب شما می توانید به راحتی پنجره را باز و بسته کنید و از شر گرد و غبار و آلودگی هم در امان باشید. همین ویژگی ها استقبال مردم از این مدل پنجره را دو چندان کرده است و باعث فروش بیشتر آن شده.

…. وین بست ارائه دهنده انواع دهنده درب و پنجره یو پی وی سی در ایران ….

سلام!

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما چت کنید. و یا اینکه مستقیما با شماره 09121865547 تماس بگیرید.

با کارشناسان ما صحبت کنید