انواع فلزات موج

انواع فلزات موج

انواع فلزات موج و کاربرد آن

انواع فلزات موج و سیم جوش مهمترین ماده اولیه برای جوشکاری بوده که با حرارت زیاد دوباره متفاوتی شود و می تواند به اتصال بهتر قطعات کمک زیادی کند. سیم جوش دارای نمونه های مختلف بوده که هر کدام سایز و ساختار مختص به خود را دارند. سیم جوش دارای ترکیبات شیمیایی شبیه به فلز پایه بوده و در نمونه های آهنی و غیر آهن تولید می شود.‌ سیم جوش های توپر بیشتر آهنی هستند و نمونه های تو پودری غیر آهنی می باشند که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند

<< فروش انواع پنجره دوجداره با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت در وین بست >>

از دیگر فلزات موجود در سیم جوش می توان به آلیاژ پایه فولاد و نیکل اشاره کرد که در جوشکاری های حرفه ای استفاده می شود. سیم جوش های توپودری به صورت لوله ای تو خالی هستن که دیواره آن را فلزاتی چون فولاد و نیکل تشکیل می دهد به همین دلیل نقطه ذوب بالایی هم دارند. انواع فلزات موج سیم جوش های مدل تگ دارای ۳ نوع کم آلیاژ و بدون آلیاژ و با آلیاژ پایه نیکل و فولاد بوده بدین ترتیب بیشترین سطح استحکام ره دارد و در مجاورت رطوبت و حرارت و فشار هم دچار افت کیفیت و زنگ زدگی و حتی پوسیدگی هم نمی شود و ماندگاری خوبی از خود نشان می دهد.این مفتول های سیمی بیشتر از فلزاتی ساخته می شوند که بافتی متراکم دارند و می توانند در مقابل فشار بیشترین مقاومت را داشته باشند. بهترین نوع سیم جوش را سیم جامد فلزی با گاز محافظ تشکیل می دهد که برای اتصال ورقه های فلزی بهترین گزینه است. فلزات استفاده شده در سیم جوش بیشتر دیواره و هسته سیم را تشکیل می دهند بدین ترتیب زمانی که سیم جوش به دستگاه نزدیک می شود در کمترین زمان دوباره شده و می تواند حد فاصل بین دو قطعه را به خوبی پر کند و باعث اتصال بهتر آن شود. این فلزات بیشتر ضد زنگ هستند و سطح کیفی بالایی هم دارند.

انواع فلزات موج بر اساس دسته بندی

سیم جوش های ساخته شده از نظر ساختار و کارایی به ۵ دسته مجزا تقسیم می شوند:

  1. دسته اول را سیم جوش جامد فلزی با گاز محافظ تشکیل می دهد که به عنوان بهترین نوع سیم جوش در بازار معرفی می شود چون جوشکاری هایی صاف و تمیز ایجاد می کند و گاز محافظی که دارد از آلودگی هوا جلوگیری کرده و مانع از بروز بیماری های تنفسی می شود. مقاومت این سیم جوش بالا بوده و برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی با ضخامت های مختلف مناسب می باشد باشد سطح کاربری گسترده ای هم در صنایع مختلف دارد.
  2. سیم جوش هسته فلزی هم کیفیت و کارایی مختص به خود را دارد. این الکترودهای لوله ای جوش هایی بدون سر ریزه تولید می کنند به همین دلیل به ظاهر کار آسیبی وارد نمی‌ شود و جوشکاری صاف و تمیز خواهد بود. با این سیم جوش آلودگی سطحی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و این برای افرادی که ظاهر کار مهم است بهترین انتخاب به شمار می رود.
  3. سیم جوش توپودری نمونه دیگری از این تولیدات بوده که این الکترودهای لوله ای به دلیل دارا بودن اکسیدکننده‌ها از جو بیشتر محافظت می کنند و شرایط سخت­تری را تحمل کنند. برای فلزاتی که سطح کثیف دارند این سیم جوش بهترین گزینه برای جوشکاری بوده چون می تواند به خوبی از عمق آلودگی عبور کرده و به هسته کار برسد.
  4. سیم جوش میگ- مگ که به صورت قوسی الکتریکی انجام می شود. در زمان استفاده از این سیم و عمل جوشکاری گاری محافظ منتشر شده که می تواند آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش دهد. این سیم می تواند با سرعتی معین به حوضچه منتقل شود و با حرارت زیاد به خوبی فاصله بین قطعات را پر کند.
  5. سیم جوش تیگ از دیگر تجهیزات جوشکاری بوده که برای جوش فولاد و مخازن تحت فشار استفاده می شود.

این سیم جوش در انواع متفاوتی بدون آلیاژ، کم آلیاژ و آلیاژ بر پایه نیکل ساخته می‌شود. به دلیل باعت متراکم که دارد از مقاومت خوبی هم برخوردار است و می تواند استحکام اتصالات را به حداکثر برساند به طوری که در مقابل ضربه از هم جدا نمی شوند.

وین بست ارائه دهنده انواع پنجره های upvc با کیفیت فوق العاده و با پایین ترین قیمت

برای انتخاب سیم جوش مناسب چه نوع ضخامتی لازم است؟

سیم جوش ها دارای قطرهای مشخصی هستند و هر کدام کارایی مختص به خود را دارند و شما باید متناسب با نوع جوشکاری آنها را انتخاب کنید. سیم های ضخیم برای جوشکاری های حرفه ای و اتصال فلزات با قطر بالا استفاده می شوند و برای جوشکاری های سطحی سیم جوش های نازک کاربردی تر هستند و بهترین عملکرد را دارند. در واقع ۵/۲ کوچکترین قطر برای الکترود بوده که بیشتر با آمپر ۰۶ و ۰۹ جوشکاری می شود و برای جوش لوله های آب و گاز خانگی و همچنین آهن ۲ و ۳ میلی متری بهترین گزینه است.

سیم جوش شماره ۵۲/۳ در بازار به الکترود شماره ۳ معرفی می شود. آمپر مورد نیاز برای جوشکاری این سیم جوش روی بسته بندی آن درج شده که قبل از استفاده باید آن را مطالعه کنید. این مدل برای فلزاتی که ۵ میلی متر به بالا هستند کاربرد دارد. سیم جوش های ۴ و ۵ بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می شوند و کاربرد محدود تری نسبت به نمونه های قبلی دارند. قطر الکترود باید همیشه از ضخامت فلزی که قصد جوشکاری کردن آن را دارید کمتر باشد تا بتواند بهترین کارایی را از خود نشان دهد.

اگر قطر الکترود از فلز بیشتر باشد قطعا در زمان جوش سر ریزه هایی باقی می ماند که دیگر استفاده ای ندارند و ریزش آنها هم می تواند زیبایی کار ره دچار خلل کند. توجه به قطر سیم جوش در زمان جوشکاری اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا الکترود بتواند به خوبی در درز و شکاف بین دو قطعه وارد شود و با دوب شدن بافث اتصال ایمن بین آنها گردد. برای انتخاب سیم جوش باید نوع قطب و درز جوش توجه کنید و متناسب با آن انتخاب را انجام دهید. سایز و قطر مناسب این امکان را به جوشکار می دهد تا بتواند به صورت کاملا دقیق و طریق کار خود را انجام دهد.

…. برای مشاهده انواع محصولات وین بست کافیست کلیک کنید ….

سلام!

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما چت کنید. و یا اینکه مستقیما با شماره 09121865547 تماس بگیرید.

با کارشناسان ما صحبت کنید