پنجره دو حالته ثابت چیست؟

پنجره دو حالته ثابت

پنجره دو حالته ثابت چیست و برای چه مکانی مناسب است؟

پنجره ها نقش مهمی در ایمنی ساختمان و همچنین نورپردازی دارند و امروزه در سایز و مدل های مختلف روانه بازار می شوند. پنجره دو حالته ثابت دارای طراحی خاص بوده و عملکردی فوق العاده دارد به همین دلیل امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد استقبال قرار می گیرد.‌ این پنجره دارای لولای بخصوصی بوده بدین ترتیب می تواند در دو جهت افقی و عمودی به صورت کاملا ثابت باز شود و محیطی دلنشین را برای شما ایجاد کند. ساخت این پنجره در سایزهای مختلف باعث شده تا در هر محیطی به خوبی نصب شود و جلوه فوق العاده ای هم داشته باشد.

نصب یراق آلات خاص روی این پنجره باعث شده تا هر دو لنگه به میزان قابل توجهی باز شوند به همین دلیل زمان ساخت این مدل بیشتر است‌. چهارچوب پنجره بیشتر از پروفیل upvc  بوده بدین ترتیب در مقابل رطوبت و حرارت و فشار دوام زیادی دارد. هر دو لنگه این پنجره به صورت مجزا باز می شوند و شما می توانید آنها را در جهت افقی و عمودی حرکت دهید. با چرخاندن دستگیره به صورت ۰۹ درجه پنجره به شکل عمودی باز شده و اگر پنجره به صورت ۰۹ درجه به بالا چرخانده شود پنجره به صورت افقی و کامل باز می گردد. وقتی پنجره را به صورت عمودی باز می کنید فضا بازتر شده و پنجره با اجسام نزدیک هیچ برخوردی نخواهد داشت.

انواع پنجره دو حالته ثابت

پنجره دو حالته ثابت از نظر ابعاد و سایز نمونه های مختلفی دارد و بیشتر اشکال هندسی را شامل می شود و ما در ساختمان های امروزی مدل های مربع و مستطیل و حتی دایره و بیضی را مشاهده می کنیم. شیشه ای که روی پنجره انداخته می شود به صورت دو جداره و سه جداره می باشد بدین ترتیب بهترین عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود. برخی پنجره ها بزرگ و قدی هستند و از دو لنگه پنجره تشکیل شده اند برای کوچک می باشند و برای آپارتمان ها بهتربن گزینه به شمار می روند. پنجره های دو حالته به صورت صاف و هلال ساخته می شوند که هر کدام زیبایی مختص به خود را دارند.

پنجره های دو حالته از جنس upvc  و لمینت هستند و به صورت ساده و رنگی به دست مشتریان می رسند. یراق آلاتی که برای ساخت این پنجره ها استفاده می شود بسیار متنوع است و همین امر هم باعث شده تا این تجهیزات با شکل های متنوع روانه بازار شوند. تنوع در ساخت این پنجره ها زیاد بوده و همین امر هم باعث شده تا مصرف کنندگان انتخاب های زیادی پیش رو داشته باشند. این پنجره با شیشه های ساده و رنگی و حتی آینه ای پوشش داده می شود بدین ترتیب می تواند زیبایی فضا را بیشتر کند. استفاده از مواد اولیه مختلف دد ساخت باعث شده تا هر پنجره کیفیت و بافت مختص به خود را داشته باشد.

 …. خرید انواع درب و پنجره های upvc از وین بست کلیک کنید ….

اشنایی با پنجره دو حالته ثابت

پنجره دو حالته ثابت با یک عملکرد خاص طراحی و ساخته شده بدین ترتیب توانسته بیشترین سطح کاربری را داشته باشد. این مدل پنجره از چندین بخش یراق آلات و اجزا تشکیل می شود که اسپانیولت، و دستگیره مهمترین آنها هستند. اسپانیولت نقش قفل کنندگی پنجره به پروفیل را دارد. این قطعه در ابعاد مختلفی ساخته می شود و در طول پروفیل و چهارچوب قرار می گیرد تا پنجره هنگام باز شدن از قاب جدا نشود. دستگیره های نصب شده روی این پنجره به ۳ حالت می چرخند بدین ترتیب شما می توانید از هر جهتی پنجره را باز کنید. وقتی دستگیره در قسمت پایین است پنجره شما قفل می شود. وقتی به صورت افقی می چرخد لولا به صورت افقی کار می کند و وقتی دستگیره به سمت بالا می رود پنجره به صورت عمودی باز می شود.

لولای این پنجره دو حالته بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت نیاز پنجره را به صورت افقی و عمودی باز و بسته کند. این تجهیزات به صورت کاملا استاندارد طراحی و ساخته می شوند و دارای مکانیزم بازشوی دو حالته هستند که قابلیت های بیشتری نسبت به تک حالته دارد بدین ترتیب نرخ بیشتری را هم به خود اختصاص می دهد. استفاده از این مدل مزیت های زیادی به همراه دارد و باعث شده تا شما بتوانید متناسب با فضل به راحتی پنجره را باز و بسته کنید. باز کردن پنجره به صورت عمودی و با شیب خاصی که دارد باعث خروج هوای گرم از محیط می شود.

چرا از پنجره دو حالته ثابت استفاده کنیم؟

پنجره دو حالته ثابت مزیت های زیادی نسبت به پنجره های دیگر دارد و همین امر باعث شده تا امروزه در صنعت ساختمان سازی بیشترین مورد استفاده قرار بگیرد. برای تعویض هوای محیط این پنجره بهترین گزینه بوده و به خروج هوای گرم کمک زیادی می کند. برای آشپزخانه که هوا باید مدام در جریان باشد این پنجره بهترین گزینه به شمار می رود و عملکرد فوق العاده ای هم دارد. در محل های کاری و برای صرفه جویی در مصرف انرژی هم گزینه خوبی است و این می تواند مهمترین دلیل استفاده از این مدل پنجره باشد. برای مکان های خصوصی و عمومی یگ گزینه عالی بوده که نصب راحتی هم دارد. به دلیل ساختار منحصر به فرد در برابر فشارهای طبیعی مانند باد، گرد و غبار و آلودگی های صوتی مقاومت بالایی دارد.

چون پنجره فضای کمی را اشغال می کند و در زمان باز شدن هم هیچ گونه آزاری ندارد برای انتخاب گزینه مناسبی است. دور از دسترس کودکان بوده و محیطی کاملا ایمن را برای افراد فراهم می کند. با باز کردن پنجره می توانید شیشه های خارجی آن را هم تمیز کنید و در کل تمیز کردن آنها بسیار آسان است و این هم می تواند دلیل دیگر بر استفاده از این پنجره ها باشد. امکان تعمیر و نگهداری و همچنین رگلاژ را دارند و دسترسی به این قابلیت بسیار آسان است. در برابر زنگ زدگی و خوردگی دوام زیادی دارند و به دلیل عایق بندی و درزگیری استاندارد رطوبت و گرد و غبار نمی تواند به داخل نفوذ کند.

…. برای خرید درب و یراق آلات با بهترین کیفیت به وین بست مراجعه کنید ….

سلام!

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما چت کنید. و یا اینکه مستقیما با شماره 09121865547 تماس بگیرید.

با کارشناسان ما صحبت کنید